Renar.

Ksylitol to naturalnie występująca substancja słodząca produkowana z kory brzozy, która zarówno wyglądem jak i smakiem przypomina cukier. W czystej formie występuje w wielu warzywach i owocach, np. w malinach, śliwkach, jagodach, kukurydzy i niektórych grzybach.

Renar zajmuje się dystrybucją fińskiego ksylitolu najwyższej jakości. Marka ma więc charakter ekskluzywny  i prozdrowotny. Podejmując wyzwanie projektowe we współpracy ze studiem For brands stworzyliśmy opakowanie oraz logo mające wyrażać najwyższą jakość produktu oraz przywiązanie do natury.  Opakowania miały też wyróżniać się na tle konkurencji i stworzyć nową kategorię wśród produktów zaliczanych do tzw. zdrowej żywności.

Słowo Renar oznacza  renifera, który równocześnie jest symbolem Finlandii – kraju, z którego wywodzi się oferowany przez markę ksylitol. W projekcie logo wykorzystaliśmy więc linearny rysunek renifera, zwierzęcia silnego, będącego symbolem solidności i sił witalnych.

Zastosowanie go jako głównego symbolu miało jeszcze głębsze znaczenie – określiło bezpośrednią relację produktu z naturą, z której pochodzi. Ksylitol Renar jest więc produktem nie tylko ekskluzywnym, ale równocześnie naturalnym, co wyraziliśmy nie tylko w projekcie logo, ale również samego opakowania.

W projekcie opakowań wykorzystaliśmy zarówno złote zdobienia, jak i wzór kory brzozy mocno kontrastujący z czernią opakowania. Uzyskaliśmy dzięki temu efekt na jakim nam zależało – z jednej strony elegancję i ekskluzywność podkreślone złotym wykończeniem i zastosowaną paletą barw oraz pochodzenie produktu bezpośrednio z natury, dzięki fakturze brzozy.

Pomysł przenieśliśmy następnie na wizytówki, na których zostały wykorzystane zarówno złote zdobienia, jak i elegancka czerń. Linearny symbol renifera został wykorzystany w większej skali jako główny motyw graficzny.