Asseco.

Asseco Poland największa polska firma informatyczna zatrudniająca 20 000 osób, obecna na GPW, od 20 lat tworzy nowoczesne oprogramowania dla kluczowych sektorów gospodarki. Stoi na czele międzynarodowej grupy kapitałowej I jest obecna na rynkach w ponad 54 krajach.

Głównym problemem zaznaczonym w briefie był przestarzały sposób komunikacji marki, obecny zarówno w materiałach drukowanych, jak i na stronie internetowej. Wymagał on znacznego odświeżenia, jednak nadal w sztywnych ramach środowiska korporacyjnego. Marka Asseco działa w bardzo innowacyjnym środowisku, więc stworzony system identyfikacji musiał spełniać swoją funkcję w dwóch środowiskach – wewnątrz organizacji i na zewnątrz, w kontakcie z klientem.

Głównym wyzwaniem było uporządkowanie i reorganizacja identyfikacji wizualnej marki Asseco. Rebranding dotyczył odświeżenia wizualnego języka oraz miał tworzyć elastyczne ramy dla przeniesienia na pozostałe podmioty grupy. Nowa komunikacja miała zachowywać wymaganą rozpoznawalność marki Asseco, nadając wystarczająco przestrzeni podmiotom grupy do niezależnego promowania się.

Posługiwanie się identyfikacją miało być przede wszystkim praktyczne i zrozumiałe, ponieważ materiały są tworzone przez różne działy, grupy czy spółki. Wyzwaniem w rebrandingu Asseco było więc samo określenie potrzeb klienta. Następnym kluczowym elementem było wprowadzenie sprawnie działającego systemu, który może wydajnie funkcjonować w wielowarstwowej korporacji.

Hasłem kluczowym był dialog. Dialog rozumiany w głównej mierze jako ten, pomiędzy biznesem i technologią. Dla marki tworzącej oprogramowania interfejs programu jest formą dialogu z użytkownikiem. Symbolem graficznym dialogu jest chmura dialogowa, który stała się głównym motywem graficznym rebrandingu Asseco.

Zastosowaliśmy prosty kształt geometryczny, który może zarówno wyznaczać layout, jak i być samodzielnym elementem graficznym. Dodatkowo pozwala na dynamiczne tworzenie haseł, co w przypadku korporacji jest bardzo istotne. Asseco w swoich działaniach skupia swoją uwagę potrzebach klienta końcowego, dlatego chmurka poza sloganami biznesowymi, może stanowić prosty element graficzny wykorzystywany w materiałach promocyjnych

Asseco brand guidelines